PROJECTE

• Municipi

Cornellà de Llobregat

DESCRIPCIÓ

Projecte que té per objectiu general donar resposta a les necessitats i demandes de les dones amb problemes de salut mental, així com promoure la inserció social de les dones que pateixen problemes derivats d’un trastorn mental.

Els objectius específics del projecte són:

• Afavorir la generació de vincles entre dones amb problemes de salut mental impulsant l’establiment de xarxes de suport mutu.
  • Fomentar la sororitat entre dones en un espai íntim de cura i autocura.
  • Col·lectivitzar el malestar de les dones amb un problema de salut mental.
  • Potenciar el pensament crític qüestionant-se les normes i valors socials que fonamenten el desequilibri de poders.
  • Abordar temes que els hi puguin ser d’interès o que generin preocupació impulsant l’intercanvi de sabers basats en l’experiència.
  • Fomentar l’apoderament, la presa de decisions i la participació social.
  • Fomentar la inclusió social a través de la utilització d’un recurs comunitari i la participació en un entorn normalitzat.

Fundació Metropolitan House finançarà la totalitat del pressupost anual del projecte (des de l’1 d’octubre de 2023 fins el 31 de setembre de 2024.

DONA I SALUT MENTAL és un projecte desenvolupat per l’entitat CLUB SOCIAL ESPAI 3 de Cornellà de Llobregat de la FUNDACIÓ SALUT MENTAL CATALUNYA, les activitats fundacionals de la qual estan centrades en contribuir a que les persones amb trastorn mental utilitzin les activitats de lleure per assolir quotes de salut, independència i participació en i amb la comunitat, incidint i donant suport al projecte vital de la persona.