Fundació Metropolitan House participa a la neteja popular del riu Llobregat, en el marc de la iniciativa europea “Let’s Clean Up Europe”

11/05/2023

La Fundació se suma a aquesta iniciativa internacional de la mà de l’Ajuntament de l’Hospitalet de Llobregat, que va organitzar l’activitat mediambiental

El passat dissabte 6 de maig, la Fundació Metropolitan House va participar en una jornada popular mediambiental organitzada per l’Ajuntament de l’Hospitalet de Llobregat en el marc de la campanya internacional “Let’s Clean Up Europe”, que consistia a netejar el marge del riu Llobregat, al seu pas per l’Hospitalet, per tal de mantenir l’espai natural sense deixalles ni residus.

Els participants, dels quals prop de 40 van assistir en nom de la Fundació, van estar durant gairebé 2 hores retirant les deixalles més visibles que es trobaven a la riba del riu, o al camí que el voreja.

En total, es van retirar uns 80 kg de residus, dels quals 20 kg van ser de ferralla, 30 kg de paper, 10 kg d’envasos i plàstics i 20 kg de deixalles de “resta” o “rebuig”. Evidentment, cada tipologia es va separar de manera selectiva per a ser gestionada adequadament i segons les capacitats de reciclatge.

La jornada no només va contribuir a tenir cura del medi ambient i mantenir l’ecosistema més net, sinó que també va contribuir a sensibilitzar sobre la importància de les pràctiques sostenibles i fomentar la participació comunitària.

Iniciativa “Let’s Clean Up Europe!”

Aquesta acció mediambiental s’emmarca en la iniciativa internacional Let’s Clean Up Europe!, celebrada aquest any del 5 al 7 de maig, que promou accions de sensibilització a través de la recollida de residus abocats als boscos, platges, marges de rius, etc.

L’Agència de Residus de Catalunya (ARC) ha coordinat aquesta campanya del 2023 a Catalunya, a la qual han participat 540 entitats que han organitzat 645 accions de neteja d’espais naturals.